Najlepsze zdjęcie z wakacji

• 6 maja 2024
  • wyświetleń: 800

[ZDJĘCIA] Relacja - wycieczka do Budapesztu z Diablakiem!

27 kwietnia Klub Sportowo-Turystyczny "Diablak" zorganizował dla mieszkańców Gminy Pszczyna oraz Powiatu Pszczyńskiego wyjazd do stolicy Węgier - Budapesztu. Celem wycieczki było poznanie walorów historycznych i architektonicznych miasta.

Relacja - Budapeszt z Diablakiem - 27.04.2024r. · fot. KST Diablak

Budapeszt to największe miasto Węgier, położone w północnej części kraju. Formalnie stworzony został z połączonych ze sobą miast Budy i Pesztu w latach 1872-1873.

Dowiedzieliśmy się iż jest to jedna z największych metropolii Środkowej Europy i stanowi wielki ośrodek kulturalno-naukowy (liczne muzea, galerie, Akademie, Uniwersytety, liczne uczelnie) oraz turystyczno-uzdrowiskowy (posiada 10 łaźni leczniczych, liczne źródła mineralne oraz termalne). Dzisiejszy Budapeszt podzielony jest na 23 dzielnice z własnymi zarządami. Całym miastem zarządza Samorząd Stołeczny.

Przyjeżdżając do Budapesztu w pierwszej chwili zachwyciło nas Jego niepowtarzalne położenie geograficzne, gdyż wyjątkowego charakteru dodają mu malownicze Wzgórza Budańskie, równina paszteńska i woda Dunaju.

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zapoznania się z naszym cudownym przewodnikiem, Panem Stanisławem, który przeprowadził nas spod: Muzeum Sztuk Pięknych, pod Pomnik Tysiąclecia na Placu Bohaterów skąd przeszliśmy pod City Park Ice Rink na dziedziniec Zamku Vajdahunyad. Po krótkim spacerze wróciliśmy do autokaru, który zawiózł nas pod Państwową Bibliotekę Szechenyiego skąd podążyliśmy na Wzgórze Zamkowe , zobaczyliśmy Pałac Sandora, gdzie trafiliśmy na zmianę warty straży. Udaliśmy się pod Kościół Macieja spod którego przeszliśmy pod Bazylikę św. Stefana. Korzystając z czasu wolnego, mogliśmy zapoznać się z tradycyjną kuchnią węgierską. Na sam koniec wybraliśmy się wspólnie w rejs po Dunaju, aby złapać najlepszą perspektywę na najbardziej przykuwające oko "wizytówki" Budapesztu.

Klub Sportowo - Turystyczny "DIABLAK" współpracuje przy organizacji wyjazdów z Urzędem Miejskim w Pszczynie oraz Starostwem Powiatowym w Pszczynie. W ramach współpracy korzystamy z otrzymanych dotacji na realizację zadań z zakresu sportu i turystyki.

źródło: KST Diablak

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Diablak" podaj